in ,

Mantan Raja Malaysia Sultan Muhammad V Mengaku Menyesal Menikahi Miss Moscow Rihana Oksana Veovodina

Pasangan itu juga memiliki seorang putra berusia empat bulan, bernama Leon, tetapi Sultan telah meragukan jika anak tersebut adalah buah pernikahan mereka.

CakapCakapCakap People! Mantan Raja Malaysia mengatakan dirinya ‘menyesali pilihannya sendiri yang dibuat dalam kehidupan pribadinya’ setelah menikahi seorang ratu kecantikan Rusia dan akhirnya dirinya melepaskan  tahtanya. Pihak kerajaan akhirnya mengeluarkan pernyataan yang belum pernah terjadi sebelumnya untuk menjawab “kebohongan” sang mantan istri yang diposting di media sosial.

Dilansir dari Daily Mail, Sabtu, 7 September 2019, Rihana Oksana Veovodina menikah dengan Sultan Muhammad V tahun lalu. Secara dramatis, Sultan Muhammad V menyerahkan tahtanya pada Januari 2019 di tengah meningkatnya tekanan atas hubungan mereka.

Foto kolase via Daily Mail.

Sultan, yang tetap menjadi penguasa provinsi Kelantan, mengklaim mereka telah bercerai tetapi kasusnya telah diselimuti oleh kebingungan. Kini, pihak istana kerajaan memberikan pernyataan resmi yang belum pernah terjadi sebelumnya.

Membidik istrinya yang terasing karena dituduh ‘berbohong di media sosial’, Sultan mengatakan mantan Miss Moscow itu telah ‘memfitnah keluarga kerajaan’ dengan serangkaian postingan di media sosial mengenai pemicu perceraian mereka.

Pasangan itu juga memiliki seorang putra berusia empat bulan, bernama Leon, tetapi Sultan telah meragukan jika anak tersebut adalah buah pernikahan mereka.

Pernyataan resmi istana mengatakan bahwa Sultan ‘menyatakan penyesalannya atas pilihan pribadi yang dibuat dalam kehidupan pribadinya yang telah menyebabkan kebingungan di tengah masyarakat, yang mengarah ke pertikaian di media sosial ketika didorong dengan desas-desus yang yang tidak dapat diandalkan.

Inilah pernyataan resmi yang dikeluarkan oleh pihak Kerajaan Malaysia yang tak pernah terjadi sebelumnya.

Bunyinya: ‘Istana Kelantan sangat kesal dan mengutuk penyebaran foto pribadi Yang Mulia Sultan Muhammad V di media sosial dan semua postingan yang tidak pantas tentang masalah pribadi dan pribadi Yang Mulia di media sosial.

“Istana Kelantan dengan kuat menyangkal semua dan semua komentar yang tidak benar dan memfitnah yang diposting bersama dengan foto-foto.

“Sejak saat itu, Istana Kelantan telah memutuskan untuk menyimpang dari norma dan menanggapi pernyataan yang tidak benar dan memfitnah di media sosial untuk meredakan kebingungan yang ditimbulkan oleh postingan itu di tengah masyarakat.”

Seperti diketahui, pasangan itu menikah secara Islam dan rahasia pada 7 Juni 2018, ketika Sultan Muhammad V masih memerintah sebagai Raja Malaysia.

Resepsi pernikahan berikutnya dilanjutkan pada November 2018 di Moskow, yang secara detail akhirnya bocor ke media.

Kekhawatiran mulai tumbuh di Malaysia setelah laporan menyeramkan muncul tentang masa lalu ratu kecantikan Rusia itu, termasuk penampilan reality show Rusia di mana ia dilaporkan difilmkan berhubungan seks di kolam renang.

Koleksi foto-foto Oksana yang tak senonoh juga mulai beredar, memicu ketidakpuasan lebih lanjut di Malaysia yang konservatif.

Menghadapi tekanan yang semakin besar, Sultan Muhammad V secara dramatis menyerahkan tahtanya pada Januari 2019 demi bersama sang model Rusia tersebut.

Pengunduran diri Sultan Muhammad V sebagai raja ini adalah yang pertama bagi negara itu sejak kemerdekaannya dari pemerintahan Inggris pada tahun 1957.

Tetapi rupanya hubungan pasangan itu dengan cepat berakhir — meskipun mantan Miss Moscow 2015 itu menyangkal bahwa mereka telah bercerai dan prosesnya diselimuti misteri.

Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah — yang merupakan seorang atlet yang juga memegang sejumlah posisi pada badan-badan olahraga — terpilih sebagai raja baru Malaysia dalam pertemuan khusus setelah pengunduran diri Sultan Muhammad V.

Inilah Deretan Postingan Rihana Oksana Veovidina di Media Sosial Instagram

Seperti diketahui sebelumnya, dalam sebuah postingan baru-baru ini, Oksana mengatakan bahwa orang tua ‘harus menghabiskan waktu sebanyak mungkin dengan bayi mereka’, yang tampaknya ditujukan kepada Sultan yang tidak mengakui anak tersebut.

View this post on Instagram

Bagi ramai orang, kisah pertemuan pertama saya dengan suami saya tetap menjadi misteri. Kami bertemu pada musim bunga 2017 di Eropah. Pada masa itu saya bekerjasama dengan rakan karib kami, Jacob Arabo. Selepas acara itu, kami pergi untuk makan malam, di mana saya berjumpa dengan seorang lelaki, dan beliau memperkenalkan dirinya sebagai Raja Malaysia. Saya menganggap itu sebagai jenaka semata-mata, dan saya pula bergurau bahawa saya juga adalah ratu di Moscow. Kami berbual sepanjang malam dan bertukar nombor telefon. Tidak lama kemudian terdapat berita yang muncul mengenai pelantikan raja, yang merupakan kawan baru saya … untuk diteruskan For many people, the story of our first meeting with my husband remains to be a mystery. We met in spring 2017 in Europe. At that time I cooperated with our common friend jeweler Jacob Arabo. After the event, we went for dinner, where I met a man, and he introduced himself as king of Malaysia. I took it as a joke and joked back that I was also the queen of Moscow. We talked all evening and exchanged phone numbers. Soon there were news appeared about the appointment of the king, who was my new friend… to be continued Для многих людей остаётся загадкой история нашего знакомства с мужем. Это случилось в Европе, весной 2017 года. На тот момент я сотрудничала с нашим общим знакомым ювелиром Джейкобом Арабо. После мероприятия мы отправились на ужин, где я познакомилась с мужчиной, и он представился королем Малайзии. Я восприняла это как шутку и пошутила в ответ, что я тоже королева Москвы. Мы проговорили весь вечер и обменялись номерами телефонов. Вскоре в прессе появились новости о назначении короля, которым и был мой новый знакомый… продолжение следует

A post shared by Rihana Oksana Petra (@rihanapetra) on

Oksana juga mengisyaratkan bakal mengungkapkan lebih banyak tentang hubungan mereka, dengan mengatakan: ‘Saya tahu bahwa semua orang benar-benar ingin tahu apa yang terjadi pada kami.

“Sebelumnya, saya belum siap untuk mengungkapkan kisahku … Mungkin, jika saya mengatakan yang sebenarnya, saya akan merasa lebih baik,” tulisnya di sebuah postingan foto mereka berdua.

View this post on Instagram

Selepas pertemuan pertama, saya dan bakal suami meneruskan komunikasi melalui telefon setiap hari. Kami ingin berjumpa sekali lagi tetapi terlalu susah disebabkan kontrak peragawati saya, dan juga kerana kami berdua tinggal berjauhan. Saya juga diberi kontrak satu tahun di luar Russia oleh sebuah syarikat yang terkenal untuk berkerja sama dengan syarikat tersebut. Menurut kontrak ini saya terpaksa berpindah ke New York. Pada masa itu, bakal suami saya amat kecewa dan meminta saya supaya tidak membuat sebarang keputusan selagi tidak berjumpa sekali lagi. Kemudian saya mendapat jemputan untuk pergi ke Malaysia bersama ibu dan bapa saya. Jadi saya menerima jemputan itu dan pergi ke sana dengan ibu saya. Kami amat terpesona apabila melihat sendiri negara ini dan saya telah jatuh cinta dengan negara Malaysia. Saya tidak akan melupakan malam yang amat romantis apabila bakal suami saya meluahkan perasaanya dan memberitahu yang dia telah jatuh cinta kepada saya pada kali pertama kami bertemu. Dia juga memberitahu yang dia amat menyenangi dengan saya dan ingin saya menjadi suri hatinya. Maka, itulah permulaan cerita cinta kami. Malaysia adalah tanah tumpah anak saya dan dengan adanya anak ini, saya tahu saya telah membuat pilihan yang amat tepat. Alhamdulillah

A post shared by Rihana Oksana Petra (@rihanapetra) on

Oksana sekarang diyakini hidup dengan anak laki-laki berusia empat bulan di sebuah rumah pedesaan di dekat Moskow.

Oksana marah dengan pernyataan pengacara Sultan Muhammad V di Singapura yang mengatakan pada bulan Juli 2019, “Belum ada bukti objektif tentang ayah biologis anak tersebut.”

Oksana mengaku belum menerima dokumen perceraian dari mantan suaminya.

View this post on Instagram

Sebulan yang lalu, saya menjadi ibu kepada cahaya mata sulong saya Ismail Leon. Cara hidup saya berubah buat selamanya pada saat itu. Menjadi ibu adalah tanggungjawab yang besar. Berat badan si Leo menjatuh amat teruk dalam minggu-minggu pertamanya. Dan dia juga mengidap penyakit kuning. Saya fikir ia dilahirkan dengan kulit kuning. Alhamdullilah, berat badannya berjaya bertambah dan dia pulih dari penyakitnya selepas sebulan. Sekarang dia mampu minum sebotol susu setiap 2.5 – 3 jam, dan dia tidur dengan nyenyak, terutamanya apabila cuaca diluar tenang dan ia berada dalam pelukan ibunya. Saya pernah ragu-ragu andainya tidur saya pun akan terganggu, tetapi kini sudah biasa dengan tabiat dan jadual waktunya, maka saya juga dapat berehat dan tidur … kadang-kadang. Segala keraguan saya terhadap menjadi ibu orang memang tiada berbatas. Masa inilah detik yang paling bermakna di dalam kehidupan seorang wanita. Yang paling penting, saya tidak takut lagi untuk menjadi seorang ibu. Jika saya dikurniakan lebih cahaya mata oleh Allah, saya akan menerima kurniaan itu dengan segala kesyukuran. Sehingga waktu itu, putera kecil kami akan terus membesar dan memberi kasih sayang kepada ibubapanya serta kepada semua insan yang menyayangi dan mendukunginya. One month ago I became mother of beautiful little baby Ismail Leon My life has changed forever. Child is a great happiness and at the same time it is a huge responsibility. Leo lost too much weight during the first few weeks of his life. He also had jaundice. At the beginning I didn’t pay attention on it because i thought he was born with yellow skin. Alhamdullilah, by one month old he recovered from it and gained the necessary weight in plus 1 kg. Now Leo eats every 2.5 – 3 hours, he sleeps good, especially when it is fresh air outside and he enjoys cuddling very much. Actually he is wonderful and very calm child. I was afraid that It would be impossible for me to sleep at nights, but I had already get used to his timing and even manage to sleep… sometimes My fears about motherhood were unnecessary, this is the most beautiful period in the life of any woman, and what is most important, (continue below) 👇🏼

A post shared by Rihana Oksana Petra (@rihanapetra) on

Lebih lanjut Oksana mengklaim Sultan mengatakan kepadanya bahwa ‘perempuan selalu memanfaatkan dirinya hanya untuk uang’ dan bahwa ‘tidak ada yang memberikannya anak.’

“Dia mengatakan kepada saya bahwa dia tidak pernah memiliki anak, dan itu adalah impian terbesar dalam hidupnya,” tambah Oksana.

View this post on Instagram

Kisah berkenalan kami. Bahagian 3: Sejak pertama kali saya lihat suami saya, saya tak tahu kenapa tapi dalam fikiran saya, saya yakin dia adalah bapa kepada anak-anak saya dimasa depan. Tapi ketika itu, saya cepat-cepat buang perasaan tu sebab masih terlalu awal. Sebelum suami saya pulang ke Malaysia, saya ada bertanya sama ada dia telah berkahwin atau mempunyai anak – dia memberitahu bahawa dia sudah bercerai pada tahun 2015 kerana bekas isterinya dari Czech Republic telah berbohong bahawa wanita itu tidak mempuntai ikatan perkahwinan dan mengikut dokumen yang ada, wanita itu tidak bercerai dinegaranya pada waktu itu. Suami saya berkongsi bahawa wanita itu selalu menggunakannya bagi mendapatkan wang dan bukannya berusaha mendapatkan zuriat. Suami saya memberitahu, dia tidak pernah mempunyai anak dan itulah impian terbesar dalam hidupnya. Ketika kami tiba di Malaysia, suami saya berdiri di hadapan saya dengan pakaian yang saya tak pernah lihat iaitu tradisional Melayu, saya sempat bertanya kenapa dia pakaiannya kelihatan pelik, tiba-tiba dia membentangkan sejadah untuk solat dan sesudah itu dia berdoa. Itu kali pertama saya lihat orang Islam solat. Selepas suami saya selesai solat, dia saya memberitahu satu hari nanti dia akan mengajar saya segala-galanya mengenai Islam. Bersambung lagi…

A post shared by Rihana Oksana Petra (@rihanapetra) on

 

Comments

Leave a Reply
  1. Awak Sultan! Hilang kepala saya dari pelacur Rusia! bagaimana dia boleh memuat naik foto keluarga peribadi ke seluruh dunia! ia adalah malu untuk anda Sultan dan Oksana! Demi itu, dia mendustakan Raja, saya tidak pernah melihat orang bodoh seperti itu! Dan ini semua bodoh, dia mahu menjadi Ratu, pelacur dan anak haram. hanya keluarga Adamson! Menemukan satu sama lain. Apa yang dikehendaki Raja, maka Anda Menerima! Tidak cukup untuk anda! mereka menulis tentang anda bahawa anda adalah Raja Yang paling bodoh di Malaysia. Ya, sekarang saya tidak syak lagi! Shilo untuk sabun ditukar! Malu pada anda semua dan semua kerana tingkah Sultan anda! Apa yang saya mahu, saya dapat!
    придурок ваш Султан ! Потерял голову от проститутки Русской ! как она может выкладывать фотографии личные семейные на весь Мир ! это позор и тебе Султан и Оксане ! ради неё отрёкся от Короля , я ещё такого дурака не видела ! А это дура все Хочет быть Королевой Проститутка и внебрачного сына Сделать Королем ! просто Семейка Адамсона ! Нашли друг друга . Что хотел Король , то ты и Получил ! Мало тебе ! о тебе пишут , что ты Самым глупым Королем был в Малайзии . да теперь я не сомневаюсь ! Шило на Мыло променял ! Позор Вам Всем и все из-за твоего Султан поведения ! Чего хотел , то и получил !

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Loading…

0

Comments

0 comments

Diam-Diam, Ternyata Ini Olahraga Favorit Mikha Tambayong Lho!

Viral di Indonesia, Ini Kata Pemilik Aplikasi Kontool dari Jerman!